Вівторок, 18.12.2018, 17:21
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Категорії розділу
Мої статті [5]
Для учнів [7]
Статті для учнів
Для вчителів [0]
Матеріали, статті для вчителів
Для батьків [1]
Статті для батьків
ВХІД
Міні-чат
200
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 156
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Львівський студент винаходить комп'ютерні ігри на розвиток хворих дітей




12.01.2012 19:40

Львівський студент винаходить комп'ютерні ігри на розвиток хворих дітей

Фото: Ігор Хомич

Студент факультету прикладної математики та інформатики Львівського національного університету імені Івана Франка 18-річний Богдан Качмар уже 4 роки розробляє комп'ютерні реабілітаційні ігри для дітей з ДЦП, які покращують моторику. Хлопець брав участь у конкурсі наукових розробок Intel-ISEF (США, Каліфорнія).  

"Завжди хотів оживити робота. Тому в 9 класі пішов навчатися в Малій академії наук. Там уже побачив, як це робиться: до робота підмикаються сенсори, тому він може різні дії виконувати. Мій тато — лікар, працює у Міжнародній клініці відновлювального лікування. Тому він подав мені ідею розробити програму реабілітації дітей, хворих на ДЦП. Я сам не раз бачив, як ті діти розробляють рухи, захотілося, щоб їм було то легко. У 9 класі я зробив першу гру. Називалась вона "Песик". Це гра на розвиток динаміки, тренування рухів. Дитині одягається на руку маніпулятор. Залежно від того, як вона робить рух хапання пальцями, переміщається об'єкт на екрані. Якщо здорова людина одноманітно клацає мишкою чи крутить джойстиком, то щоб зіграти в цю гру, дитина з ДЦП має ворушити всіма м'язами долонь — одягає спеціальну рукавичку. Однак цю гру довелося вдосконалювати, щоб точно виміряти амплітуду рухів хворої дитини. Я мав точно вирахувати верхню і нижню точку можливого положення рук", - розповів Богдан.

У наступній грі — "Ракета" — хлопець передбачив, щоб дитина рухалась корпусом тіла.

"Просто так розробляти м'язи дитині нецікаво. А якщо вона керує якимось космічним кораблем на екрані, то це майже не потребує свідомих зусиль. Пишу програму: код, а малюночки підбираю. Пристрій передає до комп'ютера інформацію, наскільки нахилена дитина. І залежно від того, наскільки вона нахилена, корабель рухається вгору або вниз", - зазначив студент.

Зараз "Ракета" й "Песик" застосовуються у клініці відновлювальної медицини у Львові. Лікар слідкує, як дитина рухається, радить. Курс реабілітації іграми — 10-14 днів. Винахідник не збирається зупинятися. 

"Зараз роблю гру з гонками. Поки не знаю, яка вийде, бо маю оптимізувати її для старих комп'ютерів, щоб діти могли грати не тільки в клініці. Попросту ті ігри глючать на них. Принцип гри: дитина нахиляється вліво чи вправо — машинка повертає відповідно. Тут уже більш складні рухи", - підкреслив програміст.


Богдан любить спілкуватися у скайпі і кататися на сноуборді.

"Мрію про те, щоб нічого не робити і мати багато грошей. Я собі найду заняття, якщо матиму гроші. Наприклад, куплю великий сноуборд крутий і поїду кудись, ну, поки що в Австрію. Або відпочивати на Гаваї. Якби мені зараз запропонували розробляти проекти і мати гроші, або відпочивати і мати гроші, я б однозначно вибрав відпочинок", - наголосив хлопець.


Джерело: <a href="http://gazeta.ua/articles/life/_lvivskij-student-vinahodit-komp-yuterni-igri-na-rozvitok-hvorih-ditej/417907">Gazeta.ua</a>

Категорія: Мої статті | Додав: kims (20.04.2012)
Переглядів: 475 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]